horalka

...

4.03.2010

Jsem prý blázen jen..

o tom, proč jsem moc ráda, že jsem skončila v práci.

Ano, vážení, už je to tak. Po měsíci stráveném u nového zaměstnavatele jsem se svobodně rozhodla pracovní poměr ukončit.

Ano, v dnešní době a při vysoké nezaměstnanosti a při nedostatku financí a přesto, že mě vybrali z tolika moc desítek lidí. Ano, i taková jsem já. 

Vynechám obšírné líčení o tom, jaké to je, dělat v soukromé firmě silně autoritativních manželů workoholiků. Nemám nic proti workoholismu, pokud totéž není za podstatně menší peníz vyžadováno ode mě.. Ač se nepovažuji za flákače, měla jsem problém s dodržováním pracovní doby. Pracovat v prázdných prostorech sedíc na židli s noťasem na kolenou nepovažuju za pravé ořechové stejně jako porady v pátek odpoledne, u kterých máte striktně stanovený začátek, nikoli pak konec.

No, moc dobře mi nedělalo ani vstávání ve 4,30 kvůli školení na firmě přes sto kiláků daleko, abych tam byla včas.. běžně se začínalo o půl až hodinu a půl později, než jsme měli povinný nástup.. ztracený čas byl pak mazaně nahrazován odpoledne..

Fakt je, že jsem odcházela z domu ráno po páté a vracela se večer před šestou,a to nejen ve dny školicí, ale i ty ostatní.. což odnášela celá naše rodinka. K tomu jsem vyfasovala kolegyni, se kterou jsem si fakt nesedla, neb nenosím kabelku plnou šminků, čtyřcentimetrové drápy místo nehtů a nerozebírám hodiny nesmysly kolem toho.

No, a po druhé páteční poradě, která se protáhla tak, že pro mě manžel musel autem do maloměsta večer po šesté hodině – to když mi opět ujel autobus, jsem si řekla: DOST. Jsem svobodný dospělý svéprávný člověk s vysokoškolským vzděláním na nemanagerské pozici a s nemanagerským příjmem. A bylo to. 

Dnes jsem musela do práce vyřídit a odevzdat nějakou maličkost. Na mém místě seděla madam s velmi nasupeným, spíš arogantním chováním, a má kolegyně ji zaučovala – dvě věty o PC programu, 5 minut téma polámaný nehet. Pak si musely dát kafíčko.. a pokračovaly dál..

Vyřídila jsem s nimi nejnutnější a s hlubokým oddechnutím odkráčela.. vstříc novým dobrodružstvím..  

Já vím, nic není černobílé – samozřejmě že tohle kratičké období mělo i svá pozitiva – pokud jsem cestovala veřejnou dopravou, ohromně jsem si užívala luxusu klidu – tolik času sama se sebou jsem nezažila od dob, kdy se narodilo první dítě. Málem bych to nazvala obdobím nových náhledů.. Taky jsem potkala pár lidí, se kterýma určitě zůstanu v kontaktu. A získala jsem překvapivě hodně podnětů využitelných do budoucna. Prostě to nebyl krok vedle – jen další důležitá a nedílná součást cesty..

linkuj.cz vybrali.sme.sk

horalka, 4.03.2010, 21:25:00, trvalý odkaz,

Komentáře (26)

Tip:
Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
1 Lenka WWW 04.03.2010, 21:51:55
Jo, tak to ´bysme´ měli. Aspoň budeš mít čas na kontakt s námi. :-) Ono to asi nebylo to pravé řešení. Tož si odpočiň a se uvidí....
2 nominek Mail WWW 04.03.2010, 22:44:14
Přesně to jak píšeš o cestování, z toho jsem byla taky úplně z počátku odvařená. Jsem si v tramvaji vytáhla knížku - a nikdo mi nelezl po hlavě, nevřeštěl do ucha, nechtěl utřít zadek... Prostě jsem přečetla úplně v klidu pár stránek...

Ale fakt je, že podle toho co píšeš, by Ti to rozhodně víc vzalo než dalo. No, a není to jedniné místo pod sluncem, ne?
3 Maire WWW 04.03.2010, 23:05:58
Jak to popisuješ, asi bych to vydržela týdem a šusem vypadla, takže se ti vůbec nedivím. V něčem mi to povídání připomíná fabriku, kde jsem dělala... Ale aspoň sis ozkoušela, že tohle ne. O zkušenost víc, můžeš si vydechnout a rozmyslet co a jak dál.
4 nena Mail WWW 05.03.2010, 07:10:28
Znám ten pocit, takhle jsem jezdila dva roky vlakem ráno v 4.10 jen proto, že jsem nechtěla dělat s novými lidmi po přestěhování. Když na to došlo a ne že bych byla zas tak komandovaná, ale nevyhovovalo mi: - "půjdu na kosmetiku," - "bože ty nehty!" - "Ty máš blbou rtěnku," atd, dala jsem také sama výpověď a litovala, že jsem nevydržela na svém původním pracovišti, kde jsem byla celých dvacet let.
5 SV Mail 05.03.2010, 09:45:49
Sabe, super!
6 Lenka WWW 05.03.2010, 10:11:14
ad 4: Když se s takovými lidmi setkám, upřímně se zajímám o jejich starosti a upřímně jim říkám své. Někdy se z těch zmalovanek vyklubou ženský, co se s nima dá i o něčem bavit, někdy ale ne, no.

Ale ..... je jedna docela spolehlivá věc, jak poznat lidi: postav je k práci.
7 ratka 05.03.2010, 13:01:11
fajn. Super :o)
8 sedmi 05.03.2010, 15:14:16
držím palce na další krok :)
9 SV Mail 05.03.2010, 15:30:26
ad 6: Lenka, to ťa obdivujem. pri najlepšej vôli sa nedokážem úprimne zaujímať o niečie štvorkilometrové nechty ;-) ale vážne: šancu iste dám každému, aby sa z neho čosik vyklubalo, ale s niektorými ľuďmi sa naozaj nedá nájsť nejaká spoločná téma. holt človek si kolegov nevyberá....našťastie si môže vybrať prácu/zamestnávateľa.
10 Oby WWW 05.03.2010, 15:55:02
No, když to odnáší rodina, že jsi celé dny pryč, a ještě k tomu nevyhovujou vedoucí, nevyhovuje kolegyně, to pak není jiná volba, než skončit. Udělalas dobře. ;o)
11 Lenka WWW 05.03.2010, 17:45:35
ad SV: s těmi nehty mě upřímně zajímá, jak s nimi něco dělá, ptala jsem se a tehdy jsem se dozvěděla, že nic doma nedělá, že např. vytírá manžel atd. Nechala jsem si vyprávět, jak takové soužití vypadá. Zajímavě. Jsou muži, co klidně budou dělat všechno, jen aby ta jejich vypadala i doma jak z luxusního časopisu, chodila doma na podpatkách a tak. Neuvěřitelné. To bych se jinak nedozvěděla a bylo by to za hranici mé představivosti. - Ale to nebyla kolegyně. Ty si v mém případě musím vybírat mimořádně důkladně, musíme být dokonalý tým, jinak by mě to potopilo.
12 brabi WWW 05.03.2010, 19:43:57
Udělala jsi dobře. Je to prostě sbírání zkušeností, bude to ještě víckrát a ničím se člověk tak dobře nepoučí, jako vlastní chybou. Já vím, že je nutné vydělat peníze na obživu, ale nic na světě ti nevrátí dětství vašich dětí a vše, co z toho vyplývá. Bude zase jiná práce, třeba ne hned, ale bude :)
13 Ella WWW 06.03.2010, 00:00:46
Tak to mas za sebou a je to dalsi skusenost ,deti jsou urcite radi ze te zase maji doma.Ted si odpocin a ono se zase neco lepsi najde.
14 Bohdan Dlouhý WWW 06.03.2010, 11:04:13
Rozhodla ses dobře, člověk musí umět říkat i "ne". Navíc to není žádný konec, je to nový začátek. ;)
15 sabe Mail WWW 06.03.2010, 17:09:10
Lenko, :-) to jo.. aspoň doufám :-)

Nomi, to cestování byl fakt jeden z největších přínosů :-) málem se mi ani nechtělo řídit auto, i když jsem mohla..

Maire, tohle bylo první místo, kdy mě stihl zaměstnavatel odvařit a totálně demotivovat během pár dnů.. a to si myslím, že jsem tam nešla s žádnými přehnanými ambicemi.. a ted si představ, že tam zůstali mí kolegové, z toho se dvěma jsem si docela rozuměla.. a vnímali tu situaci podobně. jenže oni byli dlouhodobě nezaměstnaní.. tož zůstali.

Neno, to mi připomnělo další pozitivní efekt: ocenila jsem bývalé zaměstnavatele a jejich přístup. A to dost. Ač u většiny jsem byla v obraze i předtím..
16 sabe Mail WWW 06.03.2010, 17:13:25
Ratko, Sedmi, díky :-)

Oby, on to byl takový dost blbý mix - možná kdybych bydlela ve městě a odpadly problémy s dojížděním anebo naopak narazila na perfektního zaměstnavatele, byl by proces delší.

Brabi, ano, děti tam hrály hodně důležitou roli.. jasně že bude další práce :-) inspirací jsem pochytila dost..

Ello, jo, bude.. v podstatě v něčem už je :-)

Díky, Bohdane, mám podobné pocity..
17 Lucka WWW 06.03.2010, 22:37:46
Tak musím říct, klobouk dolu před tvým rozhodnutím. Určitě to nebylo lehké, ale udělalas dobře.
Trochu mi z tvého článku běhá mráz po zádech. Možná, že mě tohle čeká za pár měsíců. Brrrrr.....
18 Saul 08.03.2010, 12:14:50
Výborně!!!
Autoritářským workholikům,kteří svou úchylností terorizují normální lidi je potřeba říct NE.
Já ti radil Sabe "nechoď od svých zvířátek":-))
Tam venku jsou daleko větší hovada a nejhorší je,že se dá těžko dopředu odhadnout,co od nich můžeš čekat.
19 ratka 08.03.2010, 21:51:02
18. pohybuji se v tomhle prostredi jiz temer 5 let. A beru to tak trochu jako magii. Ci kouzlo je silnejsi?

To moje normalniho cloveka obycejneho nebo workholika posedleho?

Je to hra. Nesmi se to vzit vazne.
20 Saul 09.03.2010, 07:45:53
oni si ratko o sobě taky myslí,že jsou "normální":-))))

Ale abych jim všem nekřivdil,je pravda že kdysi jsem měl jednoho typickýho workholika za šéfa a bylo to super.On dovedl lidi motivovat,nemyslím finančně...psychologicky.A nebyla to od něj finta naučená na těch jejich idiotských školeních.On se nadchl na jeden projekt a stáhl nás sebou.Šli jsme tenkrát proti celé fabrice,všichni stáli za bukem a čekali jak to dopadne.
Až to dopadlo dobře,tak ho vyhodili a tu jeho práci si přivlastnili.
On pak skončil na kapačkách,rodina se mu rozpadla...ale byl to frajer,na něj vzpomínám rád.
21 ratka 09.03.2010, 08:50:20
myslela jsem to trochu Saule jinak. I kdyz delas vedel workholika tak to jeste neznamena ze musis byt stejny jako on.
Podle me i to patri ke skole zivota. naucit se existovat v ruznych situacich a nezblbnout. Zustat v nich furt sam sebou.

Sef ma silnou zbran. Muze me vyhodit. Ale nemuze me zmenit proti me vuli.
Ukol vidim zejmena v tom, naucit se pohybovat v prostredi umelem (workholickem) a zaroven neuhnout z vlastni cesty. TAk nejak kvadratura kruhu.
Porad jsem ve vyhode, ten druhy me nemuze zmenit, akorat me muze vyhodit :o)) Pokud jsem mu uzitecna tak me nevyhodi. necha si me :o)))
22 ratka 09.03.2010, 08:58:01
Ta prace od Sabe je divna. To co mohla udelat hned na zacatku bylo rict, ze nebude chodit na skoleni nekam (treba se naskytne jina a lepsi prilezitost) a ze nebude v patek odpoledne sedet na poradach. V kazdem pripade bych odesla z porady driv tak, abych stihla autobus.
Tuhle samostatnost si musi kazdy tak nejak uhajit sam a hlavne nenechat sebou orat.
Ono je to podobne jako ve vztahu. Kazdy si hlida svoje pozice.
23 SV Mail 09.03.2010, 09:03:59
22: iste. ale na to, aby sa ľudia nejak zmysluplne dohodli, treba snahu o dohodu na obidvoch stranach. a tá u Sabe šéfovcov zjavne žiadna nebola.
24 ratka 09.03.2010, 09:14:44
23. nebyla. ale oni potrebovali nekoho k sobe. Oni potrebovali podporu a pomoc. Oni hledali.

Je to uplne stejne jako v partnerstvi. Ochota k spolupraci a "vzajmena afinita" se da vypozorovat velice brzy. Uz pri prvnim kontaktu. Oni hledaji a ja se nabidnu. I s chlupy :o)) zkusenost. a funguje.
25 ratka 09.03.2010, 09:28:16
tou 24 jsem chtela rict, ze jsou sefove kteri zustavaji lidsti a vleice charakterni i kdyz jsou workholici (clovek se nsmi nechat od nich sezrat)

ale jsou sefove, kdy clovek na prvni pohled vidi ze z nich nic kloudneho nevyleze. to uz je videt ze treba nesdeli informace, ze nabizeji smlouvu na dobu urcitou, ze nabizeji podprumerne a nedustojne podminky. A neni jim to divne.

jsou ale sefove, pred kterymi smekam svuj pomyslny klobouk. Kdyby nebyli workholici tak nikdy nedosahnout ho ceho dosahli. Jejich prace je jejich smysl zivota. Ti jsou dobri :o)) Ale neni treba jim stacit. Naopak. Staci se za nimi plouzit.
26 sabe Mail WWW 09.03.2010, 20:06:22
Lucko, díky :-) to je věčné dilema většiny matek.. u nás umocněné vzdáleností od civilizace..

Saule :-))
ad 20 - bohužel, i to se stane.. dostal se z toho?

Ratko, ad 22 - tohle jsem si teď říkala taky, když jsem končila.. proč jsem tam vůbec šla? Inu, o poradách jsem předem nevěděla, co se týče Mrněte, byla v plánu školka, co nevyšla, bylo v plánu ježdění do práce autem, což se ukázalo být nereálné, a ještě pár věcí, co jsem prostě nečekala.. prostě shoda ne zcela nepředvídatelného..
ad. 25 - tihle šéfové, jak jsme s ostatními brzy pochopili, nás brali asi tak jako počítač - dobře funguj, jak chci já, bez navýšení nákladů na provoz.. neznám moc firem, kde se jezdí na přikázané služební cesty soukromým autem a neproplácejí mu amortizaci..

SV, aspoň jsem nepostřehla..
Přidání komentáře
bloguje.cz
Získejte Firefox!
Úvodní stránka
Reklama