horalka

...

17.09.2009

Nekonečná malost

bývá provázena nekonečnou pýchou. (Voltaire)
horalka, 17.09.2009, 7:41:00, trvalý odkaz,

Komentáře (21)

Tip:
Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
1 spoon WWW 17.09.2009, 09:59:44
to je trefne
2 ratka WWW 17.09.2009, 10:29:09
nekonecna malost je nekonecnou velikosti a nekonecna pycha je nekonecnou skromnosti.

Oba extremy se prelevaji jeden do druheho aby se nakonec nedaly jeden od druheho odlisit. zlata stredni cesta :o))
mit pychy akorat a ty malosti taky tak akorat. Prumerne :o))
3 Jana WWW 17.09.2009, 20:53:30
Když mě nad tímto napadá jen jedno:Chtěl bych být menším a ještě menším"Co tím chtěl básník říct? Básník chtěl říct,že chce být trpaslíkem:-)) To jsem si vzpoměla na ten starej českej film,a ted si nevzpomenu,jak se jmenoval,ale určitě ho Sabe znáš:-)) Promiň,asi jsi chtěla slyšet něco moudřejšího,ale já jsem se setkala s lidmi,kteří se mi zdáli malí v myšlení a domýšliví,možná takoví opravdu byli,ale když jsem je poznala blíž,tak jsem viděla,že jsou takoví,protože trpí,nevěří si atd,...Hezký večer:-)
4 sabe Mail WWW 19.09.2009, 22:01:57
Spoon, ze života.. a nadšeně jsem ho vybrala v návaznosti na konkrétní událost.. a jedince.. když tě někdo omezuje, Ty mu ustoupíš (neb se s ním nechceš hádat) a mu to nestačí, protože chtěl, abyses mu přišla omluvit. A protože sis dovolila to neudělat (k omluvě nebyl důvod) - jen ustoupit, honem hledá cesty, jak Tě omezit znovu.. a víc..

Ratko, úvodu jsem moc nerozuměla, závěru už jo :-)

Jani, díky, filmy moc neznám, spíš skoro vůbec, neb TV nikdy nebyla mým koníčkem a poslední roky ji nemáme vůbec.. jo, taky si myslím, že v malosti je kus něčeho, co lze politovat - ale kdo to má pořád trpět?
5 ratka WWW 23.09.2009, 13:47:52
Sabe, je to jen uhel pohledu. co je male a co je velke. zalezi z ktere strany se divas. Muze to byt tak uplne naopak. Ze to z tveho pohledu male vidi tebe jeste mensi :o))
6 sabe Mail WWW 23.09.2009, 22:08:55
Ratko, to je praktická připomínka.. a dost možná trefná.. někdy mám pocit, že čím nižší IQ, tím vyšší nadutost..
7 ratka WWW 24.09.2009, 13:17:34
nene, tohle neplati. Naopak. Lide s nizkym IQ to maji v zivote podstatne tezsi, spoustu veci maji omezenych a nemuzou je delat. To co cloveku obdarenemu osudem prijde jako smaozrejmost pro ne je to neskutecne komplikovna zalezitost. A nemuzou za to! presto se chteji citit stejne cenni jao ti obdareni prirodou. Protoze za to kolik jim panbu nadelil nemuzou.

Proto si rikam, ze ten komu panbu nadelil dost rozumu tak by mel denne a porad dekovat za ty dary a chovat se s pokorou k tem kterym tolik nenadelil. Protoze on ma vuci nim jednoznacne vyhodu. A bud ji vyuzije nebo nevyuzije. Nebo i zneuzije. Ale oni nemaji moznost volby.
Ono to zni mozna pritazene za vlasy, aleje to moje zkusenost kdyz jsem hlidala dementni lidi. A videla jsem jak jak to maji ti druzi (obdareni rozumem) vuci nim jednoduche. jak oni touzi po uznani, po respektu a jak jsou omezeni ve svych moznostech. A tak pouzivaji metody jeka jsou jim pristupne. nemaji jinou moznosti.

Prizemz na prvni pohled by nikdo nepoznal ze toho rozumu maji mene. Teprve v praktickem zivote se odhali jejich handycap. (cca 80IQ)
8 ratka WWW 24.09.2009, 13:22:17
Zkus nekdy pozorovat jake metody poouzivaji lide "hloupejsi". Jsou to porad stejne metody. Vychazejici za zakladnich instinku. Bud utoci nebo uhybaji. Kdyz se citi silni tak utoci, kdyz si netroufaji tak uhybaji. kdyz s nimi mluvis tak kdyvou hlavou jakoze ano ale nerozumi o cem je rec. Priste delaji opet totez co predtim. Jinak to neumi.
9 Saul 24.09.2009, 16:53:03
"kdyz s nimi mluvis tak kyvou hlavou jakoze ano ale nerozumi o cem je rec. Priste delaji opet totez co predtim."

Ale takto to já Ratko dělám v práci už dlouhá léta a nemám s tím ani já,ani mí nadřízení nejmenší problém:-)))

Ale 7 je skvostná.S stím souhlas.
10 ratka 24.09.2009, 17:47:18
alepak nemusite spolu vubec mluvit :o) V jakem oboru pracujes?
11 Saul 24.09.2009, 18:58:24
To byla sranda Ratko,jen taková mystifikace.
Já jsem rentier!
Bys nevěřila,kolik to dá dřiny se ráno vyhrabat z postele a jít do tý banky pro peníze.
Kdyby mne nehřála srdeční čakra Anaháta v tom,že je hned utratím,tak bych snad ani nevstal.
Ale já to dělá pro všechny ty potřebné.
Všechno rozdám sirotkům a vdovám:-)
12 sabe Mail WWW 24.09.2009, 21:31:45
Ok, Ratko, souhlas, teď jsem nemyslela lidičky pod hranicí "normality".. ti jsou dost často neskutečně skvělí a skromní.. myslím tím lidi těsně nad spodní hranicí "normálu"..

Saule, ad 9 - teď přemýšlím, zda bych neměla uplatńovat v práci - tudíž převážně v kontaktu s manželem, podobný způsob komunikace :-)
ad 11 - jak lze docílit takového povolání :-)?
13 ratka 24.09.2009, 22:57:14
ja si prave ani o tech pod hranici normalu moc iluzi nedelam :o)) ti jsou vychcani jak traky. vedi presne co a jak kde zabira. Dokonali manipulanti. Diky teto praci jsem absolvovala nekolik kurzu obrany proti manipulaci :o)) To aby me uplne nezlikvidovali :o)
MOzna se rentierem tak y brzy stanu. Prasti me z prace a budu doma.
14 ratka WWW 25.09.2009, 10:42:24
myslim si ze narazovat se z titulu vyssiho IQ nebo shazovat nekoho z duvodu jeho nizsiho IQ (nebo mu to dokonce naznacovat) je ta uplne ale uplne nejnizsi uroven. Uplne dno.
15 26.09.2009, 19:50:26
Ratko, ad 13 rozumím
ad 14 - nerozumím.. věřím tomu, že má formulace není zcela šťastná, ovšem když Ti dělá někdo pořád na potvoru, a to čím dál ubožejším a podrazáčtějším způsobem, nevím, jak Ty, ale já už si servítky neberu. Pravdou je, že není možné házet všechny do jednoho pytle, ať co do inteligence či něčeho zcela jiného.. a to si beru k srdci...
16 ratka WWW 27.09.2009, 13:18:47
Sabe, myslela jsem nekoho jineho. nenapadlo me to ze i ty jsi tu nestastou formulaci pouzila. Teprve pozdeji jsem si to vsimla. Ted me mrzi vlastni neomalenost. Ale mozna to tak melo byt. Mrzi me moje pitoma formulace. Me hloupejsi proste nevytoci. NIkdy. Protoze predem si dokazu odhadnout co rekne. A kdyz to rekne tak jsem pripravena a smirena.
17 sabe Mail 27.09.2009, 20:35:54
Ratko, aha :-) víš co, mě většinou lidi taky nevytáčejí.. ovšem jsou i ty výjimky potvrzující pravidlo.. a u těch mi dlouho trvá, než získám nadhled a začnu takového jedince a jeho naschvály brát jako nějakou zkoušku..
18 ratka WWW 28.09.2009, 08:30:33
jo, to jo. Z pohledu toho jedince predstavujes nejakou prekazku. A on se svym zpusobem (tak jak umi) s touto prekazkou snazi vyrovnat. Ty mu to pak ze sveho pohledu muzes ruzne nakombinovat. Prakticky dopredu budes vedet jake reakce tvoje kombinace vyvolaji. Jako v sachu. Az te to prestane bavit tak mu bud uhnes nebo se s nim pokusis domluvit. Neni jina moznost.
19 sabe Mail WWW 30.09.2009, 20:42:20
Ratko, taky mám tu zkušenost - uhnout nebo domluvit. Ovšem když uhneš a on se Tě znovu snaží napadnout.. no nic moc. Tož nerada, ale asi budu muset zareagovat.. a domluva to nebude.
20 ratka WWW 30.09.2009, 20:54:31
Sabe, preju ti hodne stesti
21 sabe Mail WWW 30.09.2009, 21:41:53
Díky, třeba bude potřeba až za dlouho.. :-)
Přidání komentáře
bloguje.cz
Získejte Firefox!
Úvodní stránka
Reklama